lördag 9 oktober 2010

Molly 3 År


Idag fyller våran busjänta 3 år. Fy fasen va fort det går, känns som igår hon kom hem från BB med en vikt på 3245gram och längden 49cm. Nu är hon 1m lång och betydligt tyngre, vet inte riktigt hur mycket hon väger nu. Bara Pappa Kricken kliver upp så blir det paketutdelning, hon är väldigt spänd på vad hon ska få idag. Överst på önskelistan står en häst men se de får hon då rakt inte med tanke på att det är en riktig hon vill ha. Annars är det prinsessor som gäller för lilla fröken.

Storebror Lucas är så snygg idag, det säger han själv. Han gillar att få klä upp sig i skjorta och snygga jeans.

Mina fina barn, världens bästa.

Ja annars äre väl som vanligt. Lucas och jag var ner på Sjukgymnastiken i onsdags och fick vara ensamma i deras fina bassäng, ja sjukgymnasten var också med. Vilken kille vi har. Han dök och han greja på så det var inte klokt. Jag var nästan orolig ibland att han skulle drunkna för han dök och hämta grejer på botten som en riktig dykare. Vatten är iaf bland det bästa han vet. Sen att det är varmt och skönt i den där bassängen är inte fy skam det heller, t om en badkruka som jag tyckte att det var härligt. Den 3 November ska vi dit igen och jag kan lova att det är en grabb som längtar.
Lucas har börjat på Häggen också. Häggen är ett korttidsboende/avlastningshem för barn med funktionshinder. Han har hunnit med att vara där en helg och nästa fredag är det dags igen för honom. Som tur är ser det ut att gå riktigt bra för honom där. Det känns bra i ett oroligt modershjärta. Lite konstigt känns det att inte ha honom hemma en helg men samtidigt så märks det att det är bra för hela familjen. Nu är det ju inte så att vi sitter i soffan hela tiden men när man väl sätter sig där vill man gärna få göra det ett tag men det går inte när lillgrabben är hemma, då måste man kuta runt å kolla vad han gör hela tiden för annars kan allsköns grejer ha hamnat i toaletten, kylskåp och frys kan ha öppnats mm mm så när han var på Häggen sist så var det en helt ny upplevelse att få sitta ner när man väl satt sig. Molly satt på golvet och lade alla pussel utan att bli störd eller "bompad" på och sen satt hon i över en timme och ritade utan att det var någon som stal pennorna eller rev sönder teckningarna. Sen att Lucas hade fått vara på stan och köpt lördagsgodis och sedan fått leka på flera olika lekplaster runt stan gjorde ju inte saken sämre. Men nog känns det konstigt iaf, samtidigt som man tycker det är skönt får man dåligt samvete för att man tycker det, jätte mysko.

Trots att Molly fyller år idag så åker jag och Kricken på Hockey i eftermiddag. Farmor och Farfar ska vara här och barnvakta. Modo möter Södertälje i kväll, hoppas verkligen på en bra match och vinst :)

Ja det var väl allt för den här gången. Nu ska här väckas Pappa så Molly får sina paket någon gång och jag kan blåsa ner till Långsele och handla den obligatoriska mjölken innan det kommer gäster.

3 kommentarer:

Anneli sa...

Vår varmaste gratulationer till Molly - världens sötaste och goaste lilla jänta!

Kommer Mormor på besök kan nu ju gratta på namnsdagen också ;)

Stina sa...

Hej!!
Stort Grattis i efterskott till lilljäntan!
Vill också säga att jag tycker ni är duktiga och gör ett underbart jobb!
Jag kan förstå, även om jag inte alls kan förstå situationen eftersom jag inte själv varit med om det, känslan du beskriver.
En blandning av njutning och ångest.
Men som du också skriver, det är bra för hela familjen.
Hoppas ni hade det trevligt på matchen!!

Mången kram // stina

Jenny sa...

Häggen är ett kanonställe med underbar personal, men det har du säkert märkt.