torsdag 14 oktober 2010

Åh fy...

I lördags innan jag å gubben skulle åka på Hockey så inser jag att Lucas har feber. Den slog ner som en blixt från klar himmel. Men det gick ju bra iaf, Farmor var här å passade barnen. Söndagen var ganska lugn. Hade barnen hemma från Dagis måndag och tisdag iom Lucas feber. Tisdagen hade han ingen feber men det är ju bättre att ha dom hemma en dag extra. Onsdag morgon när jag äntligen skulle få åka och jobba, som jag för övrigt längtat efter, så inser jag strax efter sex att jag har feber, ner å kolla å jo visst, 39,5. Bara å ringa stackars Rådomsgården och tala om att jag inte kan jobba. Jäkla skit. For med barnen på Dagis till halv nio, en fröken fick komma ut och hämta dom för jag hade inga ben att gå på, kokt spagetti överenstämmer bättre än ben. Hem och bädda ner mig på soffan. När Kricken varit vaken en stund så ringer dom från Dagis, Molly hade feber. Han hämtade båda barnen så jag skulle slippa fara iväg vid halv fem och hämta Lucas. Gav Molly medicin och efter en stund så ville hon gå på toa. Vräkte ur sig en hel del och då försvann febern. Vet ju sen tidigare att hennes bajsning kan ställa till med bekymmer.
I vilket fall som helst så gick det ganska bra med barnen hemma och en febrig Monica. Orkade bada barnen, fick Molly i säng och sedan fikade Lucas och så gick vi upp och lade oss i dubbelsängen. Låg och kollade på Bonde söker Fru som Lucas somnade till. Kricken fick bära över honom till sin säng när han kom hem.
I morse vaknade jag klockan sex. Febrig men betydligt bättre. Åkte med Lucas på Dagis så han fick frukost där och sedan har jag och Molly mest legat i soffan och tittat på TV eller fipplat med datorn. När Kricken klev upp så har han åkt på samma skit, men som den viking han är for han å jobba ändå. Skulle tro att det blir en kort dag och som tur är så är han ledig i morgon. Han orkade iaf beställa biljetter tills på lördag då det är Hockey igen :)
Nu tänker jag ta mig en välbehövlig dusch

Inga kommentarer: