tisdag 3 april 2012

Resume för det här årets första månader

Det började med sjukhusvistelse för L. Hjärnskakning.

Sedan fick L uppleva sin första Modo Hemmamatch. Tyvärr förlorade Modo den matchen mot Skellefteå.

Ja va ha vi gjort sen då. Jo, Kricken och jag var med hans jobb och fick förmånen att sitta i en logé och titta på Modo-AIK, den matchen förlora dom också. Men det var otroligt god mat och trevligt sällskap.

Sen har jag fyllt år och den dagen tillbringade jag i hallen hela dagen. Har målat och tapetserat om.

Barnen fick egna rum förra året så nu har dom varsitt krypin. Lyckat får vi nog säga att det blev.
L har tappat sin första framtand i dagarna och den andra hänger på trekvarten.

Det höll aldrig på att bli någon vinter i år men tillslut så kom snön.

Barnen har fått sin andra kusin. En lite Hilda som bor i Bjurholm.

Dom har en annan lite goding till kusin som numera är över året. Ett litet busfrö som heter Johannes.

Jag har haft turen att få jobba en hel del mest hela vintern och det är jag mycket tacksam över.
Ja just de ja. Strax före Jul hade vi en dag fylld av spänning. Skulle vi få ner den nya vedpannan eller inte.

Jo då det gick och nu är den inkopplad också. Känns mycket bra bara man nu lär sig elda i den här modellen men det ska nog gå bra.
Molly har fått två nya vänner också

Wilma och Tyke. Två otroligt snälla och trevliga Rottisar. Hon basade upp dom när hon tyckte det blev för livat.
Ja det var några axplock ur vårt 2012 och lite från förra året. Ska väl försöka vara duktig och uppdatare lite mer än vad jag gjort.

Inga kommentarer: